signaler.png

Forhandlingene med KS fortsetter

10.04.2014. Torsdag leverte Unio kommune sitt andre krav til KS. Nå blir det pause i forhandlingene til over påske. Unio kommune forhandler med KS i årets hovedoppgjør og leverte sitt andre krav den 10. april. Nå tar partene pause i forhandlingene til over påske.

Forhandlingsstart i Spekter: Unio vektlegger verdsetting av utdanning og ansvar

I dag starter Unio forhandlingene med Spekter om årets oppgjør. Unio krever høyere lønnsmessig verdsetting av utdanning, kunnskap og ansvar. Det dreier seg om å beholde og rekruttere kunnskapsrike folk med høyere utdanning i velferdstjenestene.

unio.gif

Profiler

stig-f.jpg

Stig Fonås - Hel ved fra Region Hedmark/Oppland

Stig Fonås er strukturert og bunnsolid i det han foretar seg - han er en person man lett får tillit til. Han er operativ og løsningsorientert. Region Hedmark/Oppland er i trygge hender under hans lederskap. Fonås har bred erfaring fra arbeid som tillitsvalgt på ulike nivåer i organisasjonen og har blant annet vært sentral i oppbyggingen av lokallaget i Kongsvinger kommune, som nå teller 35 medlemmer.