Pensjonistene taper 1700 kroner

20.05.2015. Den gjennomsnittlige alderspensjonist fikk 1700 kroner mindre i trygdeoppgjøret enn de burde ha hatt i forhold til den generelle lønnsveksten. - Hadde vi fått gjennomslag for vårt krav om at pensjonistene skulle opprettholde realinntekten, skulle en gjennomsnittlig alderspensjon på 300.000 kroner økt med 5200 kroner fra 1. mai, sier Unios forhandlingsleder og sjeføkonom Erik Orskaug.

Nye fakta om arbeidsmiljø og helse i Norge

20.05.2015. Torsdag 28. mai klokken 10.00 offentliggjøres det oppdaterte kunnskapsunderlaget for myndighetene og partene i arbeidslivet. Tilstanden i norsk arbeidsmiljø og arbeidsliv presenteres.

• juni
    Kvotering og positive særtiltak - når er det lov og når er det lurt?
    kl. 09:00 - 11:00 Les mer

• juni
    Politisk Råd
    11.06 - 13.06 Les mer

• aug.
    Kurs i forhandlingsarbeid
    26.08 - 27.08 Les mer

Student

Profiler

Eli Løkken - Med sans for solidaritet og gode turnusordninger

Etter 18 år som ansatt i kommunehelsetjenesten i Ringebu, fortsatte Eli Løkken sin karriere i Sykehuset Innlandet på Lillehammer. Døgnavdelingen på DPS (distriktpsykiatrisk senter) åpnet i januar 2010, og samme måned startet Eli der i turnus som miljøterapeut.

- Det var nettopp det å kunne jobbe i turnus, og samtidig fortsette i psykiatrien som var drivkraften for å bytte jobb, forteller hun.

Hun er i dag 1 av 4 miljøterapeuter som jobber i døgnavdelingen på Lillehammer, og som har medlemskap i Akademikerforbundet. Fra januar 2015 stiller Eli opp som hovedtillitsvalgt for første gang.

Web-redaktør:
Astrid T. Sørland