Husk at du kan få ett gratis rettsråd i året i saker av privatrettslig karakter

Alle medlemmer i Akademikerforbundet har ett gratis rettsråd i året (inntil 1 time) hos advokat Bjørn Bråthen i spørsmål/saker av privatrettslig karakter.

Arv/skifte

Ved separasjon/skilsmisse vil du kunne få opplysninger om framgangsmåte i slike prosesser og hvilke rettigheter/plikter du har. Du vil også kunne få hjelp til å utarbeide en skifteavtale eller et testament.

Avtale/kontrakt

Du kan få hjelp ved kontraktinngåelser og tvister som oppstår i ulike typer avtaleforhold, for eksempel ved kjøp og salg, forsikrings- og erstatningsforhold m.m.

Egne forberedelser

Før du kontakter advokat Bråthen, bør du ha samlet nødvendige dokumenter og opplysninger om det saken dreier seg om. Er saken/spørsmålet omfattende, kan det også være lurt om du på forhånd har satt opp et kort resymé av saken, gjerne i stikkords-form. I din kontakt med advokat Bråthen kan du på denne måten spare tid og dialogen blir målrettet fra første stund.

Du kan ta direkte kontakt med advokat Bråthen

I saker/spørsmål av privatrettslig karakter, kan du ta direkte kontakt med advokat Bjørn Bråthen uten å gå veien om sekretariatet i Akademikerforbundet.
tlf.: 23 32 60 60, mobiltelefon: 958 05 925 eller e-post: braathen@cyrusross.no

Pris

Ut over ett gratis rettsråd per år, er timeprisen for juridisk hjelp hos advokat Bråthen 1.150,- kr ekskl. mva. for Akademikerforbundets medlemmer.