Under Armour

Under Armour er et amerikansk sportsmerke som ble stiftet i 1996. Det er i dag det fjerde største sportsmerket i verden, og det hurtigst voksende. Unio-medlemmer får 30 prosent avslag på alle produkter.

Armourstore.no ble kåret til årets nykommer blant alle nettbutikkene i 2015.

Under Armour er kjent for overlegen kvalitet når det kommer til fukttransport og passform, og har et bredt sortiment. Bruksområdet for klærne spenner fra toppidrett til mosjonering og fritid.

Under Armour har i hovedsak to typer klær: heatgear og coldgear.

HEATGEAR

Dette er klær som har svært god ventilering, og som er beregnet for innetrening samt temperaturer over 10–12 grader på utetrening. De setter ikke lukt, det vil si at når man vasker plaggene på 30  grader, vil man ikke få vond lukt etter vask. Det er ikke ull/bomull i disse plaggene.

COLDGEAR

Dette er klær man kan benytte ute ned til minus 15 grader. Coldgear er tolagsplagg som gjør at man ikke blir fuktig og kald når man svetter. Svært gode plagg både som underbekledning og ytterplagg. Dette er ikke ull/bomull.

Under Armour har også lansert ny teknologi innen flere produkter på Coldgear: Infrared. Dette er tynnere produkter beregnet for høst/vinter. Egenskapen til disse plaggene er at når kroppen avgir varme, går varmen i plagget. Plagget gir varmen tilbake til kroppen (keramisk behandlet). Man holder seg varmere lenger når man er ute og rører på seg.

Under Armour har også en del plagg som det står STORM på. Dette er plagg som er vind- og vannavisende, blant annet hettegensere, gensere, bukser, jakker, luer og hansker. Alt dette er Coldgear-produkter.

Høsten 2015 fikk vi Under Armour med Gore-Tex.

BESTILLING OG RABATT

Bestillingen gjøres på armourstore.no

Armourstore.no gir 30 prosent rabatt til alle medlemmer av Unios forbund. Koden som benyttes er unio30, som legges inn i handlekurven/kassen.