Svend Bang Pedersen er leder for Akademikerforbundet i Vinmonopolet, et landsdekkende lokallag med over 300 medlemmer.

Vinmonopolet overtar taxfreee-drift på flyplassene?

Akademikerforbundet i Vinmonopolet er fornøyd med at ledelsen i Vinmonopolet raskt tok tak i Stortingets ønske om at mulig overtakelse skulle vurderes. Det har vært dialog med Avinor og gjennomført betenkninger for å kvalitetssikre prosessen.

Stortinget skal senere ta stilling til Vinmonopolets mulige overtakelse.

- Ut fra et alkoholpolitisk perspektiv, er samfunnet tjent med at en går fra en kommersiell aktør til Vinmonopolet, da vi forvalter en ansvarlig omsetning og i mindre grad vil pushe salg, sier Svend Bang Pedersen, som er leder for Akademikerforbundet i Vinmonopolet. Det er gledelig at dette kan skje uten at driften konkurranseutsettes, men det må et flertall i Stortinget til for å endre innretningen, slår Band Pedersen fast.