Grunnkurs for tillitsvalgte trinn II 2019

Info om Akademikerforbundet og Unio
        Akademikerforbundets organisatorisk oppbygging
        Akademikerforbundets lønn- og personalpolitikk
    Hva er en hovedavtale og hva er en hovedtariffavtale
        Ord og uttrykk
    Hva innebærer det å være tillitsvalgte for Akademikerforbundet

meld deg på via min side innen 28. januar 2019

Oppdatert: 04.10.2018 13:47
av Akademikerforbundet

Legg til i kalender 2019-03-05 10:00:00 2019-03-06 15:30:00 Europe/Amsterdam Grunnkurs for tillitsvalgte trinn II 2019 Formål: bygge kompetanse blant tillitsvalgte og potensielle tillitsvalgte i Akademikerforbundet Målgruppe / deltakerforutsetninger: Tillitsvalgte og potensielle tillitsvalgte i Akademikerforbundet Læringsmål for deltakere:     å gi innføring i Akademikerforbundets styringsdokumenter (vedtekter - politisk plattform - politiske prioriteringer).     å gi deltakerne en innføring i tillitsvalgtes plikter og rettigheter i forhold til hovedavtalene.     å gi deltakerne en oversikt over de mest sentrale og viktigste bestemmelsene i Arbeidsmiljøloven.     å informere om likestilling og seniorpolitikk i arbeidslivet. å gi en innføring i IA - avtalen (inkluderende arbeidsliv):         Formål med avtalen         Inngåelse av avtalen         Partene i IA – avtalen Tema/innhold:     Info om Akademikerforbundet og Unio         Akademikerforbundets organisatorisk oppbygging          Akademikerforbundets lønn- og personalpolitikk     Hva er en hovedavtale og hva er en hovedtariffavtale         Ord og uttrykk     Hva innebærer det å være tillitsvalgte for Akademikerforbundet     Sentrale bestemmelser (lov- og avtaleverk) som regulerer lønns- og arbeidsvilkår Av hensyn til kursholder og de andre deltakerne ber vi om at du ikke går før kursets slutt.   meld deg på via min side innen 28. januar 2019 Clarion Hotel The Hub, Oslo

Meld deg på vårt nyhetsbrev