Nettforum for tillitsvalgte: Akademikerforbundet og Covid-19 situasjonen

Sted: Teams Tid: 05.05.2020 - 08.05.2020

I forrige møterekke ble blant annet følgende momenter tematisert:

Møtepunktene er satt opp som følger. Meld deg på her innen 4. mai kl.15.00

Tirsdag 5. mai
• Region Nord og Midt-Norge kl. 10.00-11.30
• Region Vestland, Rogaland og Agder kl. 12.00-13.30

Fredag 8. mai
• Region Innlandet og Vestfold & Telemark: kl. 09.30-11.00
• Region Oslo Viken kl. 12.00-13.30

Nettforum for tillitsvalgte: Akademikerforbundet og Covid-19 situasjonen

Oppdatert: 05.05.2020 09:58
av Akademikerforbundet

Legg til i kalender 2020-05-05 10:00:00 2020-05-08 13:30:00 Europe/Amsterdam Nettforum for tillitsvalgte: Akademikerforbundet og Covid-19 situasjonen Akademikerforbundet avholdt i begynnelsen av april en nettmøterekke for regionenes tillitsvalgte for å drøfte Covid-19 situasjonen og hvordan den oppleves for de tillitsvalgte. Møterekken fikk god respons og sekretariatet mottok en generell oppfordring fra de tillitsvalgte om å skape lignende møteplasser i fremtiden. I forrige møterekke ble blant annet følgende momenter tematisert: Midlertidig endring/omdisponering av arbeidsoppgaver Permisjon fra stilling for å bidra inn i helsesektoren Involvering i medbestemmelsesapparatet Utvidet arbeidstid og tolkning av hviletidsbestemmelsene Adgang til permittering i offentlig sektor Opptjening/avvikling av «fleksitid» og avtalt/pålagt overtid samt ferie Gjennomføring av særskilte lønnsforhandlinger Smittevern for ansatte i aktiv tjeneste Hjemmekontor og forventinger fra arbeidsgiver mtp. produksjon og omsorgsansvar i husholdet Kommende møterekke vil ta utgangspunkt i disse momentene for diskusjon, men det oppfordres til å løfte frem andre aktuelle problemstillinger knyttet til Covid-19 situasjonen. Møtene vil først og fremst være dere tillitsvalgtes mulighet til å komme med spørsmål og diskutere aktuelle problemstillinger. Tre rådgivere vil være med fra sekretariatet for å styre møtet. Regionstyrene vil også være invitert. Det kan også være nyttig for dere i forkant å oriente dere om aktuelle problemstillinger på vår ”spørsmål og svar”-side. Møtepunktene er satt opp som følger. Meld deg på her innen 4. mai kl.15.00 Tirsdag 5. mai • Region Nord og Midt-Norge kl. 10.00-11.30 • Region Vestland, Rogaland og Agder kl. 12.00-13.30 Fredag 8. mai • Region Innlandet og Vestfold & Telemark: kl. 09.30-11.00 • Region Oslo Viken kl. 12.00-13.30 Teams