Pensjon i praksis for tillitsvalgte, pensjonsregel

Sted: Hotel BristolTid: 04.02.2020 10:00 - 16:00

Meld deg på via min side innen 16. desember

Oppdatert: 19.11.2019 09:21
av Akademikerforbundet

Legg til i kalender 2020-02-04 10:00:00 2020-02-04 16:00:00 Europe/Amsterdam Pensjon i praksis for tillitsvalgte, pensjonsregel I utgangspunktet er det ikke tillitsvalgtes ansvar å rådgi medlemmene i pensjonsspørsmål. På den annen side er det liten tvil om at medlemmene har behov for bistand i pensjonsspørsmål. Pensjon angår alle. Med innføring av en helt ny offentlig tjenestepensjonsordning med virkning fra 1.1.2020, vil trolig medlemmene ha enda større behov for å diskutere og forstå konsekvensene av nytt regelverk. Hvordan kan man i best mulig grad bistå medlemmene uten å gå over i pensjonsrådgiverrollen? Dette kurset er for deg som tillitsvalgt, slik at du kan bistå medlemmene i spørsmål knyttet til pensjons. I kurset kombineres jus med økonomi, teori med praksis og – ikke minst – hjelp til å lettere finne frem i pensjonsjungelen, parkere myter, fange opp typiske fallgruber m.m. Målet er ikke at du skal bli pensjonsekspert, men gjennom kursets praktiske vinkling ikke bare får kjennskap til hovedreglene, men også en bredere praktisk pensjonsforståelse som forhåpentligvis er til nytte både i møte med arbeidsgiver og medlemmene. Meld deg på via min side innen 16. desember Hotel Bristol

Meld deg på vårt nyhetsbrev