Seksuell trakassering i akademia

Sted: B2 004, Campus Kristiansand, UiA Tid: 28.03.2019 11:30 - 15:30

Påmelding

PROGRAM

For mer informasjon: facebook og www.senterforlikestilling.org

Oppdatert: 20.02.2019 10:05
av Akademikerforbundet

Legg til i kalender 2019-03-28 11:30:00 2019-03-28 15:30:00 Europe/Amsterdam Seksuell trakassering i akademia Påmelding Senter for likestilling ved Universitetet i Agder inviterer til halvdagsseminar om seksuell trakassering i akademia. #metoo-kampanjen har vist at seksuell trakassering i arbeidslivet er utbredt. Akademia er ingen unntak, men hva vet vi egentlig om omfanget? Hvem er det som er utsatt og hva er konsekvensene? Hvordan kan universitets- og høyskolesektoren redusere omfanget av seksuell trakassering blant sine studenter og ansatte? Og ligger løsningen i «seksuell folkeskikk»?   PROGRAM Lunsj Seksuell trakassering i akademia – en internasjonal forskningsoversikt Fredrik Bondestam, Sekretariatet for genusforskning ved Gøteborg Universitet  Seksuell folkeskikk Elsa Almås, Professor i sexologi ved Institutt for psykisk helse, Universitetet i Agder UHRMOTs kartlegging av seksuell trakassering i akademia i Norge Frank Reichert, Rektor ved UiA og leder av UHRMOT Seksuell trakassering i studietiden Benedicte Nordlie, Leder av Studentorganisasjonen i Agder (STA) Seksuell trakassering blant studenter ute i obligatorisk praksis innen helse- og omsorgssektoren Presentasjon av samarbeidsprosjektet til Senter for likestilling, UiA, UiS og HVL For mer informasjon: facebook og www.senterforlikestilling.org B2 004, Campus Kristiansand, UiA