Foto: Martin Ølander

Ny hovedtillitsvalgt i Oslo kommune

På årsmøte for Akademikerforbundet i Oslo kommune 7. oktober ble det valgt ny tillitsvalgt for Akademikerforbundets medlemmer i Oslo Kommune.

Thanh Nguyen har i to år representert våre medlemmer, men gir nå stafettpinnen videre til Poul-Herman Deniz Bülow. -Det har vært to innholdsrike år sier Nguyen, med mange utfordringer. Den mest omfattende utfordringen for Akademikerforbundets største lokallag, som nå teller over 300 medlemmer, er å bygge en god strukturer for fremtiden. -For et lokallag i vekst er det helt nødvendig med en organisasjonsstruktur som ivaretar hvert enkelt medlem og samtidig sikrer de langsiktige målene, hevder Nguyen.

-Det å bli hovedtillitsvalgt i Akademikerforbundets lokallag i Oslo kommune er en utfordring som jeg ikke kunne takke nei til, sier Bülow. Han understreker at det ikke er med letthet at han tar fatt på vervet, og at han er glad for at det er et sterkt styre på plass som representerer lokallagets mangfold. Bülow ønsker å bruke mandatet han har blitt tildelt til å sette fokus på å styrke Akademikerforbundet i avdelingene. -Vi må sørge for god oppfølging av medlemmene våre i spørsmål rundt tariff, lønn og andre arbeidslivsspørsmål, sier Bülow.

Meld deg på vårt nyhetsbrev