Nettforum for tillitsvalgte: Akademikerforbundet og Covid-19 situasjonen
Sted: Teams Tid: 05.05.2020 - 08.05.2020
Akademikerforbundet avholdt i begynnelsen av april en nettmøterekke for regionenes tillitsvalgte for å drøfte Covid-19 situasjonen og hvordan den oppleves for de tillitsvalgte. Møterekken fikk god respons og sekretariatet mottok en
generell oppfordring fra de tillitsvalgte om å skape lignende møteplasser i fremtiden.
I forrige møterekke ble blant annet følgende momenter tematisert:
- Midlertidig endring/omdisponering av arbeidsoppgaver
- Permisjon fra stilling for å bidra inn i helsesektoren
- Involvering i medbestemmelsesapparatet
- Utvidet arbeidstid og tolkning av hviletidsbestemmelsene
- Adgang til permittering i offentlig sektor
- Opptjening/avvikling av «fleksitid» og avtalt/pålagt overtid samt ferie
- Gjennomføring av særskilte lønnsforhandlinger
- Smittevern for ansatte i aktiv tjeneste
- Hjemmekontor og forventinger fra arbeidsgiver mtp. produksjon og omsorgsansvar i husholdet
Kommende møterekke vil ta utgangspunkt i disse momentene for diskusjon, men det oppfordres til å løfte frem andre aktuelle problemstillinger knyttet til Covid-19 situasjonen. Møtene vil først og fremst være dere tillitsvalgtes mulighet til å komme med spørsmål og diskutere aktuelle problemstillinger. Tre rådgivere vil være med fra sekretariatet for å styre møtet. Regionstyrene vil også være invitert. Det kan også være nyttig for dere i forkant å oriente dere om aktuelle problemstillinger på vår ”spørsmål og svar”-side.
Møtepunktene er satt opp som følger. Meld deg på her innen 4. mai kl.15.00
Tirsdag 5. mai
• Region Nord og Midt-Norge kl. 10.00-11.30
• Region Vestland, Rogaland og Agder kl. 12.00-13.30
Fredag 8. mai
• Region Innlandet og Vestfold & Telemark: kl. 09.30-11.00
• Region Oslo Viken kl. 12.00-13.30
Oppdatert: 05.05.2020 09:58
av Akademikerforbundet
Legg til i kalender
2020-05-05 10:00:00
2020-05-08 13:30:00
Europe/Amsterdam
Nettforum for tillitsvalgte: Akademikerforbundet og Covid-19 situasjonen
Akademikerforbundet avholdt i begynnelsen av april en nettmøterekke for regionenes tillitsvalgte for å drøfte Covid-19 situasjonen og hvordan den oppleves for de tillitsvalgte. Møterekken fikk god respons og sekretariatet mottok en
generell oppfordring fra de tillitsvalgte om å skape lignende møteplasser i fremtiden.
I forrige møterekke ble blant annet følgende momenter tematisert:
Midlertidig endring/omdisponering av arbeidsoppgaver
Permisjon fra stilling for å bidra inn i helsesektoren
Involvering i medbestemmelsesapparatet
Utvidet arbeidstid og tolkning av hviletidsbestemmelsene
Adgang til permittering i offentlig sektor
Opptjening/avvikling av «fleksitid» og avtalt/pålagt overtid samt ferie
Gjennomføring av særskilte lønnsforhandlinger
Smittevern for ansatte i aktiv tjeneste
Hjemmekontor og forventinger fra arbeidsgiver mtp. produksjon og omsorgsansvar i husholdet
Kommende møterekke vil ta utgangspunkt i disse momentene for diskusjon, men det oppfordres til å løfte frem andre aktuelle problemstillinger knyttet til Covid-19 situasjonen. Møtene vil først og fremst være dere tillitsvalgtes mulighet til å komme med spørsmål og diskutere aktuelle problemstillinger. Tre rådgivere vil være med fra sekretariatet for å styre møtet. Regionstyrene vil også være invitert. Det kan også være nyttig for dere i forkant å oriente dere om aktuelle problemstillinger på vår ”spørsmål og svar”-side.
Møtepunktene er satt opp som følger. Meld deg på her innen 4. mai kl.15.00
Tirsdag 5. mai
• Region Nord og Midt-Norge kl. 10.00-11.30
• Region Vestland, Rogaland og Agder kl. 12.00-13.30
Fredag 8. mai
• Region Innlandet og Vestfold & Telemark: kl. 09.30-11.00
• Region Oslo Viken kl. 12.00-13.30
Teams