Millionrabatt på medlemsfordel elbil

Unios nye fordelsavtale på kjøp av elbil virker slik den er tenkt. Medlemmene i forbundene sparte 10 millioner kroner på den grønne medlemsfordelen i fjor.

Unio har en avtale som gir deg som medlem av et Unio-forbund gunstige vilkår ved kjøp av ny elbil hos Bertel O. Steen. Avtalen innebærer rabatt på elbiler fra Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Opel, Kia, DS og Smart.

Over 300 medlemmer i forbundene brukte den grønne medlemsfordelen på kjøp av elbil. Det til tross for at elbilavtalen ikke har vært tilbudt veldig lenge.

Medlemmene fikk en fordel på anslagsvis 10 millioner kroner. Besparelsen er et anslag fordi medlemsrabatten varierer. Vi har valgt et lavt beregningsnivå for medlemsfordelen per bil.

Fordelsrabatten er avhengig av type bil, bilmerke og prisklasse som velges. Rabatten er mellom 20.000 og 60.000 kroner per elbil.

Det er solgt elbiler i hele spekteret av prisklasser gjennom Unio-avtalen. Medlemmer i Utdanningsforbundet, Norsk Sykepleierforbund, Forskerforbundet, Politiets fellesforbund og Akademikerforbundet har gjort flest kjøp med medlemsfordelen.

Det kan være at ekstra mange valgte å kjøpe elbil før nyttår på grunn av varslede avgiftsendringer. En annen forklaring på økningen i salg på 27 % – sammenliknet med året før – kan være at avtalen har blitt bedre kjent blant medlemmene i Unios forbund.

Slik gjør du det om du vil kjøpe elbil med medlemsfordel

Elbil-guide

Bertel O. Steen-forhandlere. Søk her