Dyrepleierdagen 27. mai

27. mai var det nok en gang Dyrepleierdagen, og DiA kunne med glede arrangere en liten feiring for både yrkesaktive og studenter for tredje året på rad.

Da yrket vårt iblant kan bli litt gjenglemt, ønsker vi å gi litt ekstra oppmerksomhet til denne dagen, og ikke minst til alle dere som enten jobber som eller studerer til å bli dyrepleiere. Vi synes det er viktig å anerkjenne og vise at vi er stolte av den krevende og viktige jobben dere gjør hver eneste dag!

I fjor var det 20-års jubileum for dyrepleieryrket, som er ganske sprøtt og flott å tenke på - at yrket vårt begynner å få noen år bak seg som en etablert tittel - men da denne dagen falt på en lørdag, var det dessverre en utfordring å kunne møtes fysisk. Men i år fikk både kjente og nye ansikter tilbringe dagen sammen, og vi i DiA har vi fortsatt vår tradisjon om å nå ut til klinikkene for å arrangere en liten feiring med kake. Hurra for dyrepleierne!

Takk for at så mange var med på å feire 27. mai, vi gleder oss masse til neste år!