Tannhelseforsikring - Nyhet fra Akademikerforbundets forsikringskontor

For syv år siden lanserte Akademikerforbundets forsikringskontor helseforsikring som en frivillig medlemsforsikring. Tilbudet har blitt veldig godt mottatt og flere hundre medlemmer med ektefeller/samboere har benyttet seg av forsikringstilbudet.

Vi har en periode hatt økt etterspørsel etter tannhelseforsikring, som vi tidligere ikke har tilbudt. Nå er produktet lansert og både medlem, ektefelle/samboere og barn over 18 år kan forsikres. Forsikringen får du til gunstig medlemspris hos oss.

Hvorfor tannhelseforsikring
  • Økonomisk forutsigbarhet ved uforutsette utgifter hos tannlegen
  • Mulighet til å fordele betalingen i flere terminer
  • Egenandelen er kun kr 500 per skade
  • Mulighet til å forsikre partner og familiemedlemmer på samme polise
  • Ingen behov for dyre nedbetalingsordninger

Tannhelseforsikring

Et tannlegebesøk kan bli langt dyrere enn det du hadde sett for deg. Det kan unngås ved å kjøpe en tannhelseforsikring.
Etter bil er tannlegebehandling den største uforutsette utgiften i familieøkonomien, og mange prioriterer bort tannlegebesøk i frykt for store kostnader. Tannhelseforsikringen dekker utgifter til tannbehandling som overstiger beløpet du betaler for vanlig kontroll hos tannlege.
Forsikringen omfatter de fleste ordinære behandlingsbehov, som ikke dekkes, helt eller delvis, av det offentlige trygdesystemet (Helfo). Eksempler på behandling kan være karies, trekking av tenner, rotfylling, bedøvelse eller kroner, broer og implantater.

Sølv, Gull eller Platina

Avhengig av hva du ønsker inkludert i forsikringen, kan du velge mellom tre ulike produkter.
Forsikringen har som krav at du går til kontroll hos tannlegen hver 15. måned.

Det er ingen krav til helseskjema, tannstatusskjema eller egenerklæring for å kjøpe forsikringen. Forsikringen dekker ikke behandlingsbehov som har oppstått før kjøp av forsikringen, og som ikke er ferdig behandlet.

Forsikringen kan kjøpes fra 18 til 69 år, og gjelder ut det året du fyller 70 år. Ektefelle/samboer, og barn over 18 år, kan også kjøpe forsikringen til samme gode pris som deg som medlem.

5 ting om tannhelse du kanskje ikke visste:

1. Bruk først tanntråd, for så å pusse tennene med fluortannkrem.
  2. Bytt tannbørste når busten spriker, og bytt minst fire ganger i året.
  3. Unngå syreskader ved å ikke pusse tenner rett etter å ha drukket noe syrlig.
  4. Sukkerfri brus er også skadelig for tennene, fordi det inneholder mye syre som sliter på tannemaljen.
  5. Ikke skyll ut etter tannpussen. Da virker fluoren lenger.

Bestill forsikring

Les mer på akaforsikring.no eller kontakt forsikringskontoret på 21 02 33 69.