Unio-forbund samlet til stormønstring

Det er utrolig inspirerende og morsomt å møte så mange Unio-medlemmer fra så mange ulike forbund på ett sted, sier Unio-leder Ragnhild Lied idet hun møter tillitsvalgte i Sør-Trøndelag som er samlet på konferanse i dag.

Tillitsvalgte i Unios forbund trenger arenaer å møtes på. Dette har Unio-forbund i Sør-Trøndelag tatt på alvor, og arrangerer i dag en konferanse der de tillitsvalgte møtes. Hele 168 deltakere fra totalt 10 Unio-forbund er representert på konferansen.

– Motivet for å samle tillitsvalgte er for å skape fellesskap og læring utenom tarifforhandlinger og konfliktberedskap, sier fylkesleder for Sykepleierforbundet, Knut Jørgen Rotabakk.

– Vi tror at gjennom kjennskap til hverandre også får økt forståelse for hverandre. Vi ønsker å oppnå mer kunnskap om hvorfor Unio-felleskapet er viktig, legger han til.

Fra Unio møter Unio-leder Ragnhild Lied, som vil snakke om Unios arbeid nasjonalt og internasjonalt, og sjeføkonom Erik Orskaug, som har pensjon som tema.

– Jeg setter veldig pris på at tillitsvalgte tar initiativ til slike felles arrangement, og vil selvsagt prioritere å være til stede. Det er fantastisk fint å møte så mange tillitsvalgte på ett sted, sier Ragnhild Lied.