Mange tusen indianere døde da gullgravere invaderte yanomami-indianernes landsbyer dypt inne i Amazonas. Daví har fra han var 14 år stått fremst i kampen for at folket hans aldri igjen skal oppleve slike grusomheter – en kamp som langt fra er over

Unio støtter årets TV-Aksjon

13.10.2015. Styret i Unio har bevilget 50.000 kroner til årets TV-aksjon, og oppfordrer medlemmene til å være bøssebærere til søndag.

Det er Regnskogfondet som er mottaker av midlene fra årets TV-aksjon. Med de innsamlede midlene skal de nå beskytte store områder i fem forskjellige land. Ett av landene er Brasil.
- Brasil er verdens største regnskogsland med en tredjedel av verdens regnskog. Nesten 20 prosent av Brasils regnskog er rasert, og ytterligere 30 prosent er skadet. Derfor er det svært viktig å ta vare på resten, sier Unio-leder Anders Folkestad, nylig hjemvendt fra styremøte i den internasjonale fagbevegelsen – som ble avholdt i Sao Paulo i Brasil.

Kvegdrift, veiutbygging, gruveindustri og soyaproduksjoner de største truslene mot regnskogen.

Registrer deg som bøssebærer!