Årets lokallag 2023

Empet AS er Årets lokallag 2023. Vi gratulerer!

Akademikerforbundet EMPET etablerte seg som et lokallag i Lillestrøm i 2021 med bare noen få medlemmer. Lokallaget har i dag 12 medlemmer fordelt på flere av konsernets klinikker og de har gjennom 2023 holdt jevnlige lokallagsmøter i Tollbugata for å drøfte saker. Lokallaget har hele veien blitt ledet av HTV Maria P. Cappelen – hun har stått på kravene i møte med arbeidsgiver og jobbet hardt med lokallagsbygging. En milepæl for lokallaget, og forbundet ellers, var etableringen av en direkte tariffavtale i 2023 mellom Akademikerforbundet og EMPET AS, hvor et viktig punkt var å redusere arbeidstid fra 40 t til 37,5 t i uken. Dette kom i orden som et resultat av at et helt lokallag samarbeidet om en felles løsning, men også tillitsvalgtes evne til å forene ulike syn i møte med arbeidsgivers krav. EMPET er i dag en attraktiv arbeidsplass for unge nyutdannede, mye takket være innsats fra lokallaget vårt.