Fadderforum

TiA lanserer fadderforum for tolkestudenter og nyutdannede på tegnspråk og tolking

Høsten 2021 starter TiA med fadderforum for våre studentmedlemmer og nyutdannede medlemmer. Gruppene er for de som går på 2. og 3. år på bachelor i tegnspråk og tolking, samt ut første halvår etter fullført utdanning. (Obs! Dette er ikke tolkepraksis eller veiledning og har ikke noe med utdanningen å gjøre, annet enn at «fadderbarna» tar den utdanningen.)

Første gruppen går i gang denne høsten, en digital gruppe som også kan kommuniserer på tegnspråk. Den ledes av Kathrine G. Rehder og Henning Rodtwitt, som har lang erfaring som tolker. Kombinert har de god erfaring med alle tolkemetoder, frilans og fast, og all verdens type oppdrag. Det er plass til flere i denne gruppa og ved behov oppretter vi en gruppe til.

Er du interessert i å være med i faddergruppe, send en mail til tia@akademikerforbundet.no