Har du god nok oversikt over pensjonen din?

Selv om de fleste er glad i jobben sin, er det godt å vite at du ikke må jobbe evig. Men som med alt annet, koster det penger å nyte en god pensjonisttilværelse. Hvor god pensjonen din blir avhenger av flere ting, og det er viktig å ha kunnskap og bevissthet rundt dette! Da kan du ta smarte grep som sikrer lønnen din som pensjonist. Visste du at medlemsfordelen du har gjennom Unio kan gi deg mer i pensjon?

Pensjonskapitalbevis – en viktig del av pensjonen din!

Kanskje du er en av dem som tidligere har jobbet i privat sektor, men jobber nå i det offentlige, er student eller arbeidsledig? Da har du mest sannsynlig oppspart pensjon herfra, såkalte pensjonskapitalbevis. Disse har ofte høye forvaltningskostnader som spiser av pensjonen din. Bruker du medlemsfordelen din og flytter disse til Nordea Liv, får du de samme gode medlemsfordelene som for egen pensjonskonto. Men husk - du må flytte pensjonskapitalbevisene før du startet uttak av pensjonen din. Har du først begynt å ta ut pensjonen du har opptjent hos arbeidsgiveren din, er det for sent å flytte den.

Det er enkelt å flytte pensjonen din

Det er svært enkelt å flytte både egen pensjonskonto og pensjonskapitalbevis til oss. Lurer du på om det lønner seg for deg? Slik gjør du:

1. Sjekk hvor du har pensjonen din i dag og prisen du betaler på norskpensjon.no
  2. Sammenligne dagens pris med den Unio har fremforhandlet
  3. Logg inn i Nordea Boost og flytt din egen pensjonskonto eller pensjonskapitalbevis. Skulle du på et tidspunkt ønske å flytte igjen, er dette like enkelt. Du binder deg ikke til noe.

Husk at et par minutters innsats nå kan gi deg mange år med høyere pensjon.

Jeg vil bruke medlemsfordelen min på pensjon