Unio markerer og feirer 8.mars også i år - denne gang digitalt. Velkommen til Unios likestillingspolitiske frokostseminar! Du møter blant andre musikalsk konferansier Hilde Louise Asbjørnsen, kultur- og likestillingsminister Abid Q. Raja, Unio-leder Ragnhild Lied og forsker Mari Teigen.

Kvinner i koronaens tid – backlash for likestillingen?

Bli med å feire og markere 8.mars på digitalt frokost-seminar med oss! Musikalsk konferansier Hilde Louise Asbjørnsen leder oss gjennom morgenen. Vi spør: «Kvinner i koronaens tid – backlash for likestillingen?»  Likestillingsminister Abid Q. Raja og forsker Mari Teigen er blant dem som svarer på spørsmålet.

Du får vite hvordan familielivet utartet seg under nedstengningen, og hvordan det er å være på jobb for store kvinnedominerte yrker som helsepersonell og lærere under en pandemi.

Forsker og leder for Core på Institutt for samfunnsforskning, Mari Teigen, runder av med å oppsummere hva vi vet så langt og hva konsekvensene kan bli. Trengs det tiltak, og i så fall hvilke

Les mer og meld deg på her