Unios medlemsfordel på topp i rentebarometer

Unio er blant organisasjonene med best lånetilbud til medlemmene i fjor, ifølge Renteradar.

Forbrukertjenesten Renteradar har undersøkt snittrentene på boliglån for 2023 for de største fagforeningene og organisasjonene i Norge.

Best ut kommer fagforeningene og organisasjonene Unio, YS og Econa som har avtale med Nordea.

Det skriver nettavisen E24 og VG.

I Renteradars undersøkelse er snittrentene basert på ukentlige listepriser fra Finansportalen, som er rentene bankene selv rapporterer inn.

Det vil si at det er 52 observasjoner for hver bank og produkt.

Gå til Unios medlemsfordeler bank

Viktig med best rente over tid

2023 har vært et urolig rentemarked med mange rentehevinger.

Dette gjør det vanskelig for boliglånskunder å orientere seg om hva som er det beste boliglånet.

Unio-Nordea avtalen har ikke alltid hatt lavest rente i hele 2023. Det skyldes at noen banker har kampanjer med lav rente og at det har vært ulike tidspunkt for når bankene har satt opp renten.

Unio er opptatt av at våre medlemmer skal ha gode betingelser over tid.

Undersøkelsen fra Renteradar viser at det hadde Unio-avtalen i 2023.

Kirsti er en tusenvis som valgte Nordea-avtalen via Unio. Sak fra 2023

Se medlemsfordeler via Unio