Vervearrangementer/infomøter

En stor del av interimsstyrets innsats nå er å bygge organisasjonen og reise rundt i Norge der det er tolker, for å verve medlemmer til TiA. Vi har allerede vært på flere arrangementer og informert:

Trøndelag 23. oktober

Rundt 40 tolker, studenter og andre interessert deltok på fagkveld i Trondheim, der Patrick Kermit snakket om taushetsplikt og sosiale medier. Etterpå fikk Helge og Mariann anledning til å informere om TiA, samt svare på spørsmål fra en engasjert gjeng.

Rogaland 30. oktober

Rekordsstort oppmøte på Tolkeforbundet Sørvest/TiA sin fagkveld 30. oktober i Stavanger! Gjengen fikk informasjon om TiA, samt at Hilde Haualand holdt et interessant og tankevekkende innlegg om tolken som fremmer eller hemmer av inkludering av døve ut fra artikkelen "Sign language interpreting services - A quick fix for inclusion?", og diskuterte så temaet med professor Stein Erik Solbø Ohna.

Østlandet 4. november

Leder at Tolkeforbundet og leder av interimstyre i Tolkene i Akademikerforbundet Mariann informerte om TiA, og veien videre på OsloMet. Dessverre var det få som kom, men de hadde gode spørsmål som vi tar med oss videre i arbeidet.

Hjelpemiddelsentralen i Buskerud 11. november

Mandag 11. november var leder Mariann og nestleder Helge på samarbeidsforum ved tolketjenesten på HMS Buskerud i Drammen.
Et godt knippe fremmøtte tolker - både ansatte og frilansere - stilte mange gode og interessante spørsmål om TiA, og om arbeidet med å øke tolkeprofesjonens anerkjennelse og bedre tolkenes lønns- og arbeidsvilkår. Vi takker for muligheten til å komme på deres møtet, og for de mange flotte innspillene som vi vil ta med videre i utviklingen av TiA og hvilke saker vi skal prioritere fremover.

I tillegg har studentene ved OsloMet og HVL fått info fra henholdsvis Mariann og Helge.

Plan fremover:

18/12: Mariann besøker avdelingsmøtet på Tolketjenesten i Oslo/Akershus.

Ønsker du besøk på din arbeidsplass er det bare å ta kontakt!

Verv og vinn fine premier. Verver du flere enn 3 i år er du med i trekning om reisegavekort.