Bøker og tidsskrifter

Signaler

Som medlem får du Akademikerforbundets medlemsblad fire ganger i året.

Dagens Perspektiv

Akademikerforbundet tilbyr 25 % fast rabatt på abonnement. Klikk på lenkene under for bestilling

Økonomisk rapport

Økonomisk Rapport er magasinet som hjelper deg å bedre både din private og virksomhetens økonomi. 8 ganger i året får leserne utfyllende og konkrete tips og råd, caseanalyser, kommentarer og dybdesaker. Her får du ideer, informasjon og eksempler du kan ta med deg i hverdagen og holde deg oppdatert på trender, innovasjon og nyskaping i næringslivet.

Magasinet passer for alle som er opptatt av å skape langsiktige og varige verdier.

Økonomisk Rapport leses av over 140.000 og har som mål å gi deg en bedre økonomisk utvikling.

Bestill Økonomisk Rapport her.

Mandag morgen

Magasinet Mandag Morgen har siden oppstarten i 2003 maktet å gjøre seg gjeldende som en original og annerledes stemme i det norske mediebildet. Magasinet stammer fra Nordens største uavhengige tenketank med over 60 analytikere og journalister i Oslo og København.

Mandag Morgens gir leserne analyser, kommentarer og forskningsartikler om endringer, megatrender og samfunnsutvikling på lang sikt. Mandag Morgen leses av personer som jobber eller har interesser i skjæringspunktet mellom politikk, økonomi og lederskap både i offentlig og privat sektor.

Mandag Morgen arbeider for et innovativt samfunn, hvor gamle skiller mellom sektorer, institusjoner og ledere brytes ned til fordel for kunnskapsdeling og samarbeid om nye løsninger på felles utfordringer.

Vår ambisjon er å levere kunnskap som bidrar til utvikling av nye løsninger på dagens og fremtidens utfordringer.

Som abonnent får du:

• Mandag Morgen i posten hver uke – 41 utgaver i året.
  • Full tilgang til vår webplattform, Mandag Morgen Eksklusiv, med alle våre artikler, analyser, rapporter, kunnskapsnotater og presentasjoner gjennom sju år.
  • Gratis adgang til frokostseminarer og andre arrangementer i Mandag Morgens regi.

Bestill Mandag Morgen her.

Kultmag

Magasinet for kultur og kreative næringer

Kultmag er Norges største, tydeligste og mest profilerte kulturmagasin innenfor kulturpolitikk, kreative næringer, opplevelsesøkonomi og kultur og samfunn.

I tillegg til vår nettside kommer vi ut med 10 papirutgaver i året i et opplag på ca. 18.000 eksemplarer.

Dersom du jobber innen kulturfeltet, enten det er politisk styring, festivalledelse, utøvende kunst eller sponsoraktivitet, gir Kultmag deg unik informasjon om hvordan du kan sikre deg best mulig utbytte av denne innsatsen. Kultmag er et blad som skaper en unik verdi for leseren i et voksende marked med sterkt behov for god styringsinformasjon.

Vår største målgruppe er ansatte i opplevelses- og kultursektoren i privat og offentlig sektor og deler av næringslivet. Kultursektoren sysselsetter nå over 100.000 mennesker og omsetter for 45 mrd kr årlig. Kultur er nå et viktig element i hele samfunnsutviklingen og pådriver for endring, innovasjon og vekst. Dermed er kultur også et sentralt politisk satsingsområde med Kulturløftet I og II, hvor kultur skal utgjøre én prosent av Statsbudsjettet i 2014.

Hva slags kultur skriver vi om?

Kultur og næringsliv i samarbeid
Kulturpolitikk
Kultur og ledelse
Kultur og helse
Opphavsrett
Stedsutvikling
Kultur som brobygger og identitetsskaper

Bestill Kultmag her.

Dagsavisen

Dagsavisen gir deg det vesentlige nyhetsbildet fra inn- og utland i et kompakt format. Hver dag får du nyheter, dybdeanalyser og kommentarer om politikk, samfunn, kultur og utenriks.I tillegg får du egne, faste temaseksjoner om temaer som Miljø, Arbeidsliv, Utdanning, Reise, ulike kulturtemaer mm.

Vi har som mål å være best på det som betyr mest, altså at vi skal gi leserne de viktigste nyhetene uten å ofre tid på underholdningsjournalistikken som i større og større grad preger dagens mediebilde.

Dagsavisen er en avis som tør å ta standpunkt og dyrker den gode debatten.

Dagsavisen – «Alt du trenger på den tiden du har»

Bestill Dagsavisen her.

Ukeavisen ledelse

Ukeavisen Ledelse er en avis for ledere og ressurspersoner i samfunns- og næringsliv som vil holde seg faglig oppdatert på området ledelse og få et overblikk over det viktigste som skjer innen verdiskaping. Her får du en avis som er nyttig, skaper gjenkjennelse og utfordrer til refleksjon over verdier og utviklingstrekk i samfunnet.

Hver uke gir vi leserne faste seksjoner om Liv og Ledelse, Etikk og samfunnsansvar, Næringsliv og Nyskaping . I tillegg finner du aktuelt stoff om motivasjon, tidsplanlegging, medarbeiderutvikling, egenutvikling, kommunikasjon, arbeidsrett, innovasjon, forretningsutvikling og HMS.

Kort sagt får du en avis som gjør deg til en enda bedre leder.

Ukeavisen Ledelse leses av ca. 60.000 ledere.

Bestill Ukeavisen Ledelse her.

Haugen bok

Rabattkoden «HBAKAansa»

For private kjøp gir denne koden følgende fordeler:
Fagbøker som ikke er bundet av fastpris: 15%.*
Sakprosa og skjønnlitteratur som ikke er bundet av fastpris: 15%.*
Fri frakt på ordrer fra og med kr 249,- til norske adresser.

Rabattkoden legges inn på bruker under avtalekorder eller i kassen når man gjør kjøpet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev