Mariann Eidberg fra TiA og Olav Peter Hypher fra NRK

Akademikerforbundet i NRK

19. april undertegnet TiA, på vegne av Akademikerforbundet, en overenskomst del B, med Norsk Rikskringkasting (NRK). På vegne av NRK var det Olav Peter Hypher som undertegnet overenskomsten, sammen med sentral tillitsvalgt for Akademikerforbundet i NRK, og leder av TiA, Mariann Eidberg.

Dette betyr også at hovedavtalen mellom Spekter og Unio for første gang gjøres gjeldende i NRK. NRK har også tilbud Akademikerforbundet samme tilpasningsavtale som de øvrige foreningene i NRK har.

Vi har i underkant av 10 medlemmer som jobber som tolker på NRK Tegnspråkkanalen.

Tolkene i Akademikerforbundet – vi forstår deg!

Tolkene i Akademikerforbundet (TiA) er fagorganisasjonen for deg som er tolk. Vi er et fagfellesskap av og for tolker, med alle forutsetninger for å forstå tolkeprofesjonens utfordringer og behov. Dette gjør TiA til en sterk, kunnskapsrik og tydelig representant for deg som er medlem hos oss, hos Akademikerforbundet og i Unio-fellesskapet.

Les mer om TiA her.