Flere tusen har søkt om ny låneavtale via Unio-tilbudet

Det har vært en overveldende respons fra medlemmene på den nye Unio-bankavtalen. Det kom inn utrolig mange søknader allerede  første dag vi lanserte avtalen.
Det er tydelig at dette var sterkt etterspurt medlemstilbud.

Flere tusen organiserte medlemmer i Unio-forbundene har registrert en søknad om lån, og mange medlemmer har allerede fått flyttet boliglånet sitt over til medlemsbanken.

Siden lansering av avtalen 22. april har over 30 000 medlemmer besøkt Unios medlemssider hos Nordea Direct.

– Jeg er glad for at vi lanserer et konkurransedyktig bank-tilbud til medlemmene våre, sammen med Nordea Direct. Vårt mål med denne avtalen er at medlemmene får et godt tilbud når de trenger lån eller sparing i bank, sier Unio-leder Ragnhild Lied.

Mange får svar på direkten

En god del av de som søker lån får svar på søknaden med en gang. Det tolker vi som at det er enkelt å være kunde.

Nordea Direct jobber på spreng for å behandle søknadene som skal manuelt behandles.

Med denne enorme interessen om medlemsfordelene i Nordea Direct, vil noen medlemmer oppleve noe lenger ventetid enn normalt. De som må vente litt på svar, får god og løpende informasjon og oppfølging underveis.

God for mange grupper

Unio har fremforhandlet en av landets beste bankavtaler.

Avtalen med Nordea Direct er et ferdig forhandlet banktilbud til alle medlemmer. Den favner viktige behov for finansiering og sparing for så vel yngre som eldre.

Avtalen går over tre år og skal sikre lånekundene en lav boligrente – over tid – og medlemspris på sparekonto.

Med den nye avtalen kan medlemmene i Unio-forbundene spare opptil flere tusen kroner i året.

Ferdig forhandlet for medlemmene

Som medlem i et Unio-forbund får du en av landets laveste renter på boliglån.

Medlemmene kan få boliglån til ned til 1,79 prosent nominell rente, mens de som kjøper bolig for første gang får låne til 1,69 prosent rente.

Det er også medlemspris på sparing og kredittkort.

Alle får samme rente innenfor de ulike låne-produktene, de er ferdig forhandlet fra Unio.

Egne sider for avtalen

Avtalen med Nordea Direct er også valgt på grunn av service og enkle løsninger for brukerne. Banken er nett- og mobilbasert. Kundeservice skjer på e-post, chat, Facebook og telefon.

Unio-forbundene har nå sin egen side på nordeadirect.no. Norsk Sykepleierforbund har valgt å stå utenfor bankavtalen.

Nordea Direct har vært tuftet på samarbeid med partnere og fagforeninger siden banken ble etablert i 2007.

Banken har ca. 140.000 kunder og ble en del av Nordea for ett år siden. Nylig skiftet banken navn fra Gjensidige Bank til Nordea Direct.