Ikke gå glipp av to unike muligheter!

I perioden 17. februar - 20. mars 2018 kan du kjøpe behandlingsforsikring og obligatorisk forsikring uten helseerklæring.

Behandlingsforsikring – nytt åpningsvindu!

I 2013 lanserte Akademikerforbundet behandlingsforsikring som et frivillig kollektivt tilbud. Tilbudet ble en suksess og mange hundre forsikringer ble bestilt i «åpningsvinduet», hvor man slapp å levere egenerklæring om helse for å bli med på forsikringen.
Nå har forsikringskontoret fremforhandlet en ny avtale med Tryg som er leverandør av forsikringen, og vinduet settes igjen på gløtt for Akademikerforbundets medlemmer som ikke har benyttet seg av tilbudet: Melder du deg på i løpet av perioden 17.februar - 20.mars 2018 blir du med uten å måtte levere helseerklæring. Det samme gjelder for ektefelle/samboer. Venter du med å kjøpe forsikringen til senere må du levere helseerklæring. Mer informasjon kommer i neste nummer av Signaler – følg med!

Reservert deg mot obligatorisk forsikring med reservasjonsrett?

I 2010 innførte Akademikerforbundet en obligatorisk grunnforsikring med reservasjonsrett. De aller fleste av medlemmene er med på denne forsikringen, mens noen har reservert seg. Normalt er det bare ved innmelding i forbundet du kan få denne forsikringspakken uten helseerklæring. Gjennom en fremforhandlet avtale med Storebrand og Tryg, kan du som tidligere har reservert deg nå bli med på forsikringen uten å levere helseerklæring. Tilbudet vil gjelde i perioden 17. februar – 20.mars 2018. Mer informasjon kommer i neste nummer av Signaler – følg med!