Student fornøyd med landsmøtevedtak

Landsmøtet vedtok å innføre gradert kontingent.

Medlemmer som går fra studentmedlemskap til yrkesaktivt medlemskap, får 12 måneder med halv kontingent ved overgang fra student til yrkesaktiv. Ordningen innføres fra 1.1.2023.

- Dette har vært en viktig sak for studentutvalget i lang tid, og vi er utrolig fornøyde med landsmøtets beslutning om å innføre gradert kontingent for nyutdannede, sier studentleder i Akademikerforbundet Synne Heggertveit, som deltok på hele landsmøtet.

- Mange opplever overgangen fra student til yrkesaktiv som svært økonomisk utfordrende - særlig nå i disse dager. En gradert kontingent med tolv måneder redusert pris vil kunne hjelpe til med å gjøre denne overgangen litt lettere, og vi gleder oss til å kunne formidle dette ut til studentmedlemmene våre, sier studentlederen.