Hvorfor skal man opprette en samboerkontrakt?

Ved å nedtegne eierforholdene i en samboerkontrakt, sikrer man seg økonomisk ved et eventuelt samlivsbrudd. Dette vil spare samboerne for krangling, tid og penger dersom forholdet går opp i røyk. Samboerne vil også ved å opprette en samboerkontrakt få en oversiktlig og forutsigbar økonomisk ordning underveis i samlivet, noe som vil bidra til å redusere det konfliktpotensialet økonomi ofte representerer i et parforhold. Det er også full avtalefrihet, slik at samboerne selv gjennom dialog med advokat kan få satt opp en skreddersydd ordning som er tilpasset akkurat deres situasjon.

Som medlem av Akademikerforbundet får du gratis bistand til utarbeidelse av samboerkontrakt. Ta kontakt med Legal24 Advokatfirma på epost advokathjelp@legal24.no eller tlf 21 51 98 30 idag for å få bistand til dette helt gratis.