Ny og engasjert studentleder i Akademikerforbundet

Veronika Johannesen har i to uker hatt sommerjobb i sekretariatet. Hun har jobbet med videreutvikling av studentpolitikk og lagt planer for veien videre.

Her kan du lese en hilsen fra henne.

Hei der!

Jeg er den nye studentlederen i Akademikerforbundet. Jeg begynner i høst mitt andre år på tegnspråk og tolking. Fra før av er jeg utdannet barnevernspedagog. Planen er å kombinere disse studiene når jeg skal finne fast jobb en gang i fremtiden.

Jeg er også nestleder i Akadermikerstudentene ved OsloMet og varastyremedlem/studenkontakt i region Øst, som er den største regionen i forbundet.

Som studentleder har jeg som mål at Akademikerforbundet skal bli et enda bedre forbnd for studenter og nyutdannede. Som et forbund som har hovedfokus på arbeidslivet, må vi ikke glemme de fremtidige arbeidstakerene. Det vil si oss studentene.

Det er bedre å starte tidlig, slik at vi ikke bare har den tryggheten i arbeidslivet vi kan få av å være meldt inn i et forbund, men at den faktisk kan følge oss fra vi er studenter. Det er tross alt mange feller vi studenter kan falle i, og som vi kan unngå ved å ha noen som guider oss gjennom studentlivet og senere ut i arbeidslivet.

Det er akkurat derfor det er så viktig å engasjere seg som student. For å sette fokus på noe vi er opptatt av, må vi selv stå opp og si det vi mener. For det er sånn vi kan få til endringer som ikke bare påvirker forbundet, men også samfunnet vi lever i.

God sommer!

Hilsen Veronika