Nyheter og endringer fra Forsikringskontoret i 2017

Vær oppmerksom på noen endringer fra Akademikerforbundets forsikringskontor.

Leiebil i ferien?

Fra 2017 vil Akademikerforbundets reiseforsikring bli enda bedre. Leier du bil i ferien og opplever at den blir skadet eller stjålet, vil Tryg Forsikring dekke egenandelen på leiebilforsikringen med inntil kroner 8000.

Innboforsikring

Dekningen bedres! Fra 2017 vil veggedyrforsikring bli inkludert i vilkårene for innboforsikring. Antall tilfeller av veggedyr er økende i Norge. Det har blitt et folkehelseproblem og ekspertene spår at problemet bare vil øke. Du kan lese mer om veggedyr her: https://helsenorge.no/helse-og-miljo/insekter-og-skadedyr/veggedyr

Opprett eFaktura og unngå fakturagebyr

Fra og med 2017 innfører vi gebyr på papirfaktura på kroner 67. Få gebyrfri eFaktura-avtale på plass før 25. november, hvis du ønsker å unngå gebyr i forbindelse med fornyelsen av dine kollektive medlemsforsikringer fra nyttår. Du kan også velge å motta forsikringspapirene dine elektronisk.

• Hvordan oppretter jeg eFaktura-avtale?

Meld deg opp til eFaktura i nettbanken din. Logg inn på Min side på www.akademikerforbundet.no/forsikring, og finn din eFaktura-referanse under din profil.

• Hvordan får jeg forsikringsdokumentene mine?

For 2017 får du forsikringsdokumentene dine i posten som før, hvis du ikke har sagt at du vil ha dem elektronisk. Vi ønsker å sende ut mindre papir, og oppfordrer deg til å velge elektroniske dokumenter.

• Hvordan får jeg forsikringsdokumentene mine elektronisk?

Logg deg inn på Min side på www.akademikerforbundet.no/forsikring. Under din profil kan du hake av for elektroniske dokumenter.

• Hvordan holder jeg oversikt over dokumentene på Min side?

Vi vil alltid sende deg et varsel på e-post og SMS når vi legger ut nye dokumenter. På denne måten har du full kontroll over forsikringsdokumentene dine. År for år lagrer vi dine fakturaer, forsikringsbevis, reisekort og forsikringsvilkår på Min side slik at du har alt samlet på et sted når du trenger det.