Oppdaterte personvernsrutiner

Vi har oppdatert informasjon om hvem vi deler medlemsinformasjon med.

Akademikerforbundet er en del av hovedsammenslutningen Unio og våre lønnsforhandlinger er i stor grad samordnet med og organisert via Unio. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om planlagt streikeuttak utleveres til Unio og til øvrige Unio-tilknyttede forbund for å fremme medlemmenes interesser i forhandlingene. Formålet med behandlingen er i slike tilfeller streikeplanlegging og det rettslige grunnlaget for dette er medlemsavtalen (medlemskapet). Opplysningene behandles og deles gjennom Unios konfliktberedskapssystem, KBS, som driftes av Politiets fellesforbund. Opplysningene lagres kun i konfliktperioden, og slettes fra KBS straks konflikten er avsluttet.

Vi vil også orientere om at vi gjennom årets konfliktberedskap vil samle inn data som skal brukes til et grundigere prosjekt hvor vi evaluerer personvern i KBS-systemet.

For mer info om våre rutiner, les her.