Over 380.000 medlemmer i Unio

Unio fortsetter å vokse og har satt ny medlemsrekord. Nå er vi 380.803 medlemmer.

Så mange har det aldri vært i Unio. Det siste året har antall medlemmer økt med over 5600. Det betyr en vekst på 1,5 prosent det siste året.

– Dette viser at det blir jobba godt med rekruttering i Unios medlemsforbund. Unio er opptatt av verdien av det organiserte arbeidslivet. Da er rekruttering viktig. Jo flere som er medlemmer i et fagforbund, jo sterkere blir trepartssamarbeidet. Det er grunnlaget for hele den norske modellen, sier Unio-leder Ragnhild Lied.

Størst økning har Norsk Sykepleierforbund og Utdanningsforbundet hatt, med henholdvis over 3700 og 1400 flere medlemmer, fulgt av Forskerforbundet med over 500 flere medlemmer.

Her er medlemstallene fordelt på de ulike områdene