Seniorlaget i Oslo Viken avholdt medlemskveld den 4.november 2021

Seniorlaget i Region Oslo Viken inviterte til medlemsmøte den 4.november. Med over 40 påmeldte var det duket for en skikkelig festaften med faglig påfyll, underholdning, god mat og drikke.

Akademikerforbundets nyvalgte leder av Seniorutvalget Eli Kristin Salicath Wilhelmsen innledet med å presentere seg selv og fortalte litt om utvalgets planer og fokus.

Roger Moen fra SSP snakket om seniorpolitiske utfordringer i norsk arbeidsliv

Fagsjef Roger Moen fra Senter for seniorpolitikk (SSP) holdt et engasjerende foredrag om seniorpolitiske utfordringer i norsk arbeidsliv anno 2021, og hva som påvirker pensjoneringsadferden. Han pekte på ulike faktorer som handler om arbeidsmarkedet, arbeidsplassen betydning/hvordan det er på jobben (push og stay faktorer), individuelle faktorer som helse, familie, økonomi, ønske om fritid m.mv og preferanser for «det gode liv» (jump og stuck faktorer), samt incentiver utenfor arbeidslivet f.eks. ulike trygde- og pensjonsordninger (pull-faktorer).

Leder og nestleder for seniorlaget i Region Oslo Viken Sverre Dahle og Knut Simble koste seg, og har all grunn til å være fornøyd med et svært vellykket og godt gjennomført arrangement.

Det kulturelle innslaget sto Pang-Sjonistene for som tok oss igjennom en minnerik musikalsk katalog fra 60 tallet, og spesielt da Apache av The Shadows ble spilt, sto stemningen i taket.

Det ble servert deilig middelhavstapas og noe godt i glasset som seniorlagets matglade leder Sverre Dahle hadde valgt ut med kyndig hjelp av nestleder Knut Simble.