Unio deltar i Pride 27.-30. juni 2018

Nesten 40 prosent av de 378 ungdommene som deltok i en undersøkelsen i 2016 forteller at de har blitt mobbet og trakkasert på bakgrunn av seksuell orientering i skolen, og nesten 30 prosent på bakgrunn av kjønnsidentitet eller kjønnsuttrykk.

Undersøkelsen viser at selv om det norske samfunn er kommet et godt stykke på vei med hensyn til å utvise toleranse, er det fortsatt mye ugjort når det gjelder toleranse for seksuell orientering.

Unio deltar i år under det som beskrives som «Norges største og viktigste feiring av skeiv kjærlighet og mangfold. En tidagers festival hvor alle får være akkurat den man er».

Unios hovedbudskap for deltakelsen under Pride er «Kunnskap og fellesskap».

Benytt muligheten til å besøke Unios og forbundenes stand i Pride Park i Spikersuppa. Her arrangeres det både konserter og andre kulturaktiviteter for alle.

Bli gjerne med i paraden eller meld deg på til faglig frokost før paraden! Påmelding på unio.no