Unio og Storebrand inngår bankavtale

Hovedorganisasjonen Unio og Storebrand har inngått en avtale som gir medlemmene i Unios forbund tilbud om boliglån til en av markedets beste lånerenter.

– Med en nominell rente på 2,1 prosent* uavhengig av lånestørrelsen, er dette et tilbud som mange av medlemmene og ansatte i Unio-forbundene vil ha stor glede og nytte av, sier generalsekretær i Unio, Ingjerd Hovdenakk.

Avtalen er Norges største foreningsavtale for banktjenester, og vil, når den trer i kraft fra 1. mars i år, gjelde for medlemmer og ansatte i 11 av Unios 12 forbund. Til sammen utgjør disse rundt 230.000 medlemmer.

– Unios nest største forbund, Norsk Sykepleierforbund med rundt 100.000 medlemmer, har valgt å stå utenfor avtalen, opplyser Ingjerd Hovdenakk i Unio.

– Unios medlemmer er en svært viktig kundegruppe for oss. Det har vært tøffe og gode forhandlinger, hvor den store vinneren er Unios medlemmer, sier konsernsjef Odd Arild Grefstad i Storebrand.

Han legger til at avtalen er bygget på eksisterende nettløsninger, som vil sikre gode kundeopplevelser for Unio-medlemmene.

Begge parter understreker at dette er en langsiktig og forutsigbar avtale. Medlemmer og ansatte i Unios forbund som avtalen omfatter, skal gjennom avtalen sikres en konkurransedyktig rente framover.

* Eff. rente 2,17 %, 2 mill., o/25 år, 70 % av boligens verdi, totalt 2 587 438.

FAKTA OM AVTALEN

• Avtalen omfatter medlemmer, studentmedlemmer og ansatte i 11 av Unios 12 forbund (med unntak av Norsk Sykepleierforbund, som har valgt å stå utenfor).
  • Du kan låne inntil 85 prosent av boligens verdi til en svært god rente.
  • Beste rente på 2,1 prosent* er uavhengig av lånebeløp, inntil 70 prosent av boligens verdi.
  • Det er ingen etableringsgebyr første gang du tar opp lån, så lenge lånet er innenfor 70 prosent av boligens verdi.
  • Renta gjelder både boliglån og lån til fritidsbolig.
  • De som ønsker å søke eller har spørsmål, skal ikke kontakte sitt respektive forbund eller Unio.
  • Renta oppnås ved å søke om lån via storebrand.no/unio, hvor kontaktinformasjon ved spørsmål også fremkommer. Nettsida er operativ fra 1. mars.