Unios boliglånsavtale «best i klassen»

Dine Penger har tatt en gjennomgang av boliglånsavtalene de ulike fagforeningene har forhandlet seg fram til. «Den aller største prisforskjellen fant vi i Storebrand, der Unio-medlemmer kan spare 19.992 kroner, hvis man sammenligner med bankens ordinære boliglån», skriver Dine Penger.

Dine Penger har sett nærmere på hvor mye du kan spare årlig dersom du er medlem i en fagforening, og velger å takke ja til lånetilbud med ekstra gode medlemsbetingelser. Konklusjonen, ifølge Dine Penger, er at du med de beste avtalene kan spare mellom ti og tyve tusen årlig, dersom du utnytter deg av lånetilbudene som medlemskapet gir deg – sammenlignet med bankens ordinære pristilbud.

Sekretariatssjef i Unio, Ingjerd Hovdenakk, forteller at de forhandlet frem bankavtale etter ønske fra medlemmene.
– I stedet for at hvert enkelt medlem skulle måtte forhandle med banken sin, fremforhandlet vi denne avtalen med Storebrand på vegne av alle medlemmene. Og med det volumet vi har – 360.000 medlemmer – kunne vi få et godt tilbud, sier hun til magasinet.

Hovednakk påpeker at akkurat boliglån er et medlemstilbud som de aller, aller fleste vil få bruk for en gang i løpet av livet. Og tilbakemeldingene etter at de fikk på plass avtalen for om lag tre år siden er positive.
– Vi har eksempler på at mange av medlemmene kanskje har hatt samme bank i mange år, og ikke fulgt så godt med på betingelsene. Når de da har fått Unio-lån i Storebrand har de spart flere tusen i måneden, og tjent inn igjen det de har betalt i medlemskontingent, forteller Hovdenakk til Dine Penger.

Også Storebrand oppgir viktigheten av å lande gode avtaler med fagorganisasjoner, og understreker at disse representerer svært viktige kundegrupper for dem både i bank, sparing og forsikring.
– Dette er kunder som stort sett har fast jobb, er engasjerte og har god orden i egen økonomi og dermed en attraktiv kundegruppe, sier leder for personmarked i Storebrand Bank, Caroline Johansen til Dine Penger.

Dine Penger har en god oversikt over hvilke avtaler som er best for medlemmene. Unio kårer desidert best!
Les artikkelen i Dine Penger
(Bak betalingsmur, men artikkelen kan leses for kr. 1,-)