Velg pensjonsleverandøren din selv!

Med egen pensjonskonto får du bedre oversikt, lavere kostnader og større kontroll over egen pensjon. Visste du at du selv kan velge hvem som skal ta hånd om pensjonen din, også den fra arbeidsgiver? Egen pensjonskonto gjelder for alle som jobber i privat sektor.

Pensjon gjennom Unio – noe for deg?

I løpet av 2021 samlet egen pensjonskonto pensjonen din automatisk hos din arbeidsgivers pensjonsleverandør. Men du kan også bruke din nye medlemsfordel som du får gjennom Akademikerforbundet. Flere Unio-forbund har gått sammen og forhandlet frem en svært god avtale med Nordea Liv. Dette gir deg som medlem gode og konkurransedyktige pensjonsbetingelser.

Med pensjon gjennom Unio får du flere fordeler:

• En av markedets laveste forvaltningskostnader. Lavere kostnader gir deg mer pensjon.
  • Tilgang til mobilløsningen Nordea Boost.
  • Bærekraftig pensjonssparing med god avkastning. Bidra til en mer bærekraftig samfunnsutvikling.
  • Trygg forvaltning hos Nordea, som er Nordens største kapitalforvalter. Nordea sikrer god forvaltning av pensjonen din gjennom hele yrkeslivet og pensjonisttilværelsen.
  • Ingen administrasjonskostnader
  • Velg mellom et bredt utvalg av investeringsprofiler.

Nordea Boost – få oversikt over pensjonen din!

Du får tilgang til mobilløsningen Nordea Boost med de gode pensjonsbetingelsene når du flytter din egen pensjonskonto til Nordea Liv. Her får du samlet oversikt og bedre forståelse over egen pensjon.
Pensjonen din visualiseres og du kan se hva du får i lønn som pensjonist. Ta enkelt flere smarte grep for å "booste" pensjonen din. Blant annet kan du justere aksjeandelen på sparingen din og starte egen pensjonssparing. Gjennom Nordea Boost gir vi deg råd og anbefalinger, og hjelper deg å ta gode valg for pensjonen din.

Best på egen pensjonskonto

Pensjonseksperten i Dagbladet har testet egen pensjonskonto hos de ulike aktørene. Nordea Liv var den eneste som fikk terningkast 6! Og husk - gjennom Unio får dere enda bedre betingelser.

Interessert? Sjekk ut nordea.no/unio.