Til studentene i Akademikerforbundet

Vi er endelig kommet til 2022, og det nye året byr på mange spennende muligheter for deg som studentmedlem i Akademikerforbundet!

Som student kan du enkelt lese mer om saker som angår deg på akademikerforbundet.no/student. Der finner du informasjon om dine fordeler som studentmedlem, artikler og saker som angår deg, samt info om studentutvalgets medlemmer. Som medlem hos oss får du også tilgang til alle kurs som tilbys av forbundet.

I tillegg til å hjelpe deg når du trenger det, ønsker vi gjerne å høre hva du synes er viktig å jobbe for, og hva som opptar deg i din studiehverdag. Gi oss gjerne tilbakemeldinger på mail student@akademikerforbundet.no.

I løpet av våren ønsker vi også å invitere alle studentmedlemmer til å delta på et medlemsmøte.  Det blir en kveld med litt faglig påfyll, og en mulighet til å bli enda bedre kjent med (og påvirke) studentutvalgets arbeid.

Studentutvalget består for tiden av fire personer - studentleder Veronika Johannesen, nestleder Chalak Kadri, Johanne Helle Bredeli og Synne Heggertveit. I løpet av våren vil det bli utskiftninger i studentutvalget, og vi ønsker gjerne flere kandidater med på laget.

Studentutvalgets arbeid består av mye forskjellig, men vår hovedjobb er å være et bindeledd mellom studentmedlemmene våre og forbundet sentralt. Dette kan innebære alt fra å delta på konferanser for å representere studentmedlemmene, bidra med innspill til Akademikerforbundet sentralt, eller bistå forbundet med innhold på deres sosiale mediekanaler. Vårt ønske er å kunne ivareta studentmedlemmene våre på best mulig måte, både i studietiden, og i overgangen mellom student og yrkesaktiv.

Dersom du kunne tenke deg å bli med i studentutvalget til Akademikerforbundet, kan du kontakte oss på mail student@akademikerforbundet.no og gi oss beskjed om at du ønsker å bli med. Vervene i studentutvalgene (utenom studentleder) er frivillige, og krever ikke mye tid i hverdagen din, men kan være en nyttig plattform for å skape et nettverk, og få verdifull erfaring på CV-en.

Hvis du ønsker å følge med på hva vi gjør, finner du oss på instagram og facebook.

Vi gleder oss til å ha deg som student hos oss - og husk, i Akademikerforbundet er det alltid kort vei til hjelp!

Hilsen Studentutvalget i Akademikerforbundet