Student

Forbund for studenter

Vi er et forbund for studenter som tar en hvilken som helst bachelorgrad eller en mastergrad ved et universitet eller høyskole. Våre medlemmer er alt fra økonomer til sosialarbeidere og tolker. Om du skulle bytte studieretning eller jobb, trenger du derfor ikke bytte fagforening.

Som studentmedlem i Akademikerforbundet får du:

Pris på medlemsskap

Et studentmedlemskap i Akademikerforbundet koster kun 300 kr per år. Intet mer enn en kaffekopp i måneden!

Medlemmer som går fra studentmedlemskap til yrkesaktivt medlemskap, får 12 måneder med halv kontingent ved overgang fra student til yrkesaktiv.
Ta kontakt med post@akademikerforbundet.no for å gi beskjed om endringer av medlemskap.

Fag- og interessegrupper i Akademikerforbundet

Det finnes flere fag- og interessegrupper i Akademikerforbundet. Pr. i dag finnes det fire grupper som har etablert seg:

Å være med i en fag- og interessegruppe medfører ikke økt kontingent. Om du ønsker å være med i en av disse gruppene, skriver du dette i kommentarfeltet ved innmelding.

Bli medlemKurs og webinarerMedlemsfordeler

NYHETER

Studentene kommenterer statsbudsjettet

Ønsket om at studenter skal kunne fokusere 100 % på sitt studie er umulig å innfri med et statsbudsjettforslag som ikke gir studentene levelig studiestøtte. Dette forslaget gir studentene rett i overkant av 300 kr ekstra i måneden, en økning som i realiteten ikke gir økt kjøpekraft for studentene. Grunnet den kraftige prisveksten vi nå opplever, har behovet sjeldent vært større for en betydelig økning av studiestøtten. Men til tross for at studentorganisasjoner i flere år har ropt høyt om behovet for at studiestøtten skal knyttes til grunnbeløpet i folketrygden, blir det nok en gang nedprioritert.

Studentene kommenterer statsbudsjettet - les mer

Støtt opp om dei uunverlege studentane!

Det er på tide å få tilbake heiltidsstudenten, skriv Ragnhild Lied i siste utgåve av Dagens Perspektiv.

Støtt opp om dei uunverlege studentane! - les mer

Til studentene i Akademikerforbundet

Vi er endelig kommet til 2022, og det nye året byr på mange spennende muligheter for deg som studentmedlem i Akademikerforbundet!

Til studentene i Akademikerforbundet - les mer

Se alle nyheter

/share/mime/48/pdf.png Studentbrosjyren
(innmeldingsbrosjyre-student-web.pdf, 3MB)