Sjekkliste ved studiestart

Er du ny student? Fortvil ikke – her er en sjekkliste over ting som er viktige å huske på når du starter på studielivet!

Sjekkliste ved studiestart - les mer

8 gode råd for semesterstart

Studiestart kan by på store utfordringer. Det lønner seg å etablere gode vaner fra første stund

8 gode råd for semesterstart - les mer

Ting jeg skulle ønske jeg visste som ny student

Som ny student er det ikke så godt å vite hva man burde gjøre og hva som kan være lurt i lengden. Sånne ting dukker ofte opp som etterpåklokskap. Så her kommer det en rekke punkter for deg som er ny student fra tidligere og «erfarne» studenter. Hvis du selv har noen gode punkter å tilføre, send dem gjerne inn til oss.

Ting jeg skulle ønske jeg visste som ny student - les mer

Smarte apper for studenter

Som student på farten, kan det være greit å ha noen gode apper på mobilen. Her kommer det noen gode tips fra studentutvalget til hvilke apper som det kan være lure å ha. Dette er ikke en komplett liste. Hvis du tenker at noe mangler eller har tips om nye nyttige apper, ta kontakt!

Smarte apper for studenter - les mer

Har du lyst på et studentverv i Akademikerforbundet?

Ta kontakt med Ane Nyrud Dreyer i sekretariatet for mer informasjon.

Et verv i studentutvalget gir deg nyttig erfaring som du kan trekke veksel på når du skal ut i arbeidslivet.

Har du lyst på et studentverv i Akademikerforbundet? - les mer

Studentutvalget

Studentutvalget er et organ i Akademikerforbundet som er opprettet for å ivareta studenters beste innad i forbundet, i tillegg til å være en del av Unio-studentenes undergrupper. Studentutvalget er et av flere rådgivende utvalg i Akademikerforbundet som er oppnevnt av hovedstyret for å bidra i saker som angår hvert sitt respektive interessefelt/fagområde. I praksis vil dette si at studentutvalget er et bindeledd mellom Akademikerforbundets sentrale politikk og studentmedlemmene i forbundet.